Bouwmans Vuurtotaal Goedemorgen Reclame
Goedemorgen Reclame

De uitdaging

Bouwmans Vuurtotaal heette voorheen 'Bouwmans Style Products'. In het logo stond een schoorsteenmantel. Voorafgaand aan het bedrijf had deze ondernemer een winkeltje met style producten. Dit resulteerde erin, dat als mensen bellen, zij dachten dat ze te maken hadden met een bedrijf dat deed in staalproducten.

Een mooie uitdaging voor ons om een restyling te bedenken en dit verder te vertalen in de huisstijl en website! 

Onze aanpak

Als allereerste nadenken over een nieuwe naam, die wel meteen duidelijk maakt wat dit bedrijf doet. Omdat er haarden zijn in alle soorten en maten is gekozen voor 'Vuurtotaal'. Een alles omvattend woord, wat ook meteen de vurigheid uitstraalt. Het woord 'totaal' maakt duidelijk dat het bedrijf de klant in alle opzichten ontzorgd, indien gewenst, van installatie en advies tot onderhoud en reparatie.

Logo-ontwikkeling

Wie aan vuur denkt, denkt meteen aan de kleuren oranje en rood. Vurige kleuren, die ook warmte en sfeer uitstralen. Lang nadeken over een kleur, was daarom ook niet nodig. De 'vlam' mocht in het logo terugkomen, maar hedendaags en op een wat chique manier. Dit is gecombineerd met een wat sierlijker lettertype. 

1
2
3
4

Huisstijl

Op een chique manier is de huisstijl doorgetrokken in andere producten, zoals de enveloppen, visitekaartjes en het briefpapier. 

Het logo kan op een mooie manier heel makkelijk uit elkaar worden gehaald, maar je ziet dan nog steeds dat dit bij elkaar hoort en dat het 1 geheel is. 

WEBDESIGN

Voor Bouwmans Vuurtotaal was het van belang dat hun drie pijlers er duidelijk op komen staan: gashaarden, houtkachels en stijlschouwen. Daarnaast was het van groot belang dat alle dealers erop komen staan, zodat duidelijk is welke merken dit bedrijf verkoopt.

Qua design was het belangrijk dat de sfeer en warmte erin terugkomt. De website moet duidelijk zijn en de huisstijl moet erin doorgetrokken worden.

Vind jij dat dit is gelukt? Bekijk hier de website.