Kookcentrum Brabant Goedemorgen Reclame
Goedemorgen Reclame

De uitdaging

Een logo van ruim 15 jaar oud in verschillende bruintinten. Het matcht niet helemaal met een culinaire kookstudio vol lekkere geuren en kleuren, met als naam Kookcentrum Brabant. Een restyling van het logo, huisstijl en de website is voor de hand liggend. Toch gaat de uitdaging verder. Het moet namelijk verder gaan dan een restyling om hier het meest optimale resultaat uit te halen. 

Onze aanpak

Als eerste moet de ondernemer overtuigd worden van het feit dat een restyling niet genoeg is en inzien dat een nieuw logo meer voordelen dan nadelen heeft. De naam en de contactgegevens blijven namelijk hetzelfde. We zijn op zoek gegaan naar een invulling, waarbij het logo er frisser en 'smakelijker' uitziet, waar ook het koken in terugkomt. Aangevuld met een pay off , die vertelt wat het bedrijf doet 

Logo-ontwikkeling

We zijn gaan brainstormen met de naam 'Kookcentrum Brabant' en daarbij kwamen we al snel uit op het rode Brabantse bont. Rood is fris en krachtig en het Brabants bont is herkenbaar. Uiteraard moest ook het 'koken' terug te zien zijn in het logo. Maar dan graag niet op de cliché-manier, maar verfrissend. Dit hebben we door middel van een abstracte kookmuts erin verwerkt en daarbij de pay off 'culi-lerend' bedacht. 

1
2
3
4

HUISSTIJL

De Brabantse uitstraling (het rood met wit) hebben we doorgestrokken in de huisstijl, samen met de koksmuts. Deze muts is zo afgebeeld dat deze niet te voor de hand liggend is. Als extra pay off hebben we erbij bedacht 'Culi-lerend'. Kookcentrum Brabant is namelijk een culinair bedrijf, waarbij je ook nog iets van het vak kan leren.

Door de kleuren rood, wit en zwart, is het een heel frisse huisstijl geworden, die overal makkelijk toepasbaar is. 

WEBDESIGN

De website is SEO-gebouwd. Dat houdt in dat de website gemaakt is om te scoren in Google, met daaraan vast een webshop, waarbij je direct workshops en catering kunt reserveren.

De huisstijl van Kookcentrum Brabant is zoveel mogelijk doorgetrokken in de website. Om de website hoog in Google te krijgen, zijn er allerlei trucjes aan te pas gekomen om dit te realiseren. Dit zit onder andere in het webdesign. Maar door de professionele manier van bouwen, merk je dit als bezoeker van de site niet op. 

 

Bekijk hier de website.