TopFlowers Goedemorgen Reclame
Goedemorgen Reclame

De uitdaging

Een nieuw bedrijf, maar toch ook weer niet helemaal. Dat is TopFlowers. Het is een aparte tak van TopGardens, een bedrijf dat al sinds jaar en dag een begrip is in de regio. TopGardens is een hoveniersbedrijf. De echtgenote van deze ondernemer is gestart met TopFlowers, een bloemenbedrijf, dat zich specialiseert in bloemwerken en workshops. 

Aan ons de uitdaging om een passend logo te maken en dit verder te vertalen in de huisstijl en website! 

Onze aanpak

In een eerdere fase heeft GoedeMorgen het logo van TopGardens gerestyled, om het een meer eigentijdse uitstraling te geven. Op basis van dit logo konden we aan de slag met het logo voor TopFlowers. 

Het mag op elkaar lijken, maar je moet toch zien dat het apart van elkaar staat. Samen met TopFlowers hebben we gekeken hoe deze uitstraling het beste tot zijn recht komt. 

Logo-ontwikkeling

Het logo van TopGardens hebben we erbij gehouden om een zelfde soort uitstraling te creeren. Dit vind je vooral terug in de lijn eronder en het beeldmerk ernaast. De kleur en het beeldmerk kenmerken het verschil tussen de twee logo's en de bedrijven. Maar eenieder die ze ziet zal ook meteen zien dat deze bedrijven bij elkaar horen 

1
2
3
4

Huisstijl

Voor TopFlowers en TopGardens hebben we de verdere huisstijl op dezelfde manier uitgewerkt. Het beeldmerk komt overal kenmerkend in terug. Dat zie je bijvoorbeeld in het visitekaartje heel goed. Het is fris en vernieuwend. De groene kleur is in de bloemensector natuurlijk meteen duidelijk.

Voor deze bedrijven hebben we nog veel meer aan drukwerk, belettering, et cetera geregeld. 

WEBDESIGN

De website van TopFlowers mocht redelijk plat zijn, met een chique uitstraling, zodat je het ontstane logo en huisstijl hier helemaal in terugziet. We hebben diverse fotosessies gehouden om de website te kunnen voorzien van prachtig beeldmateriaal, wat natuurlijk mooi te maken is met al die bloemen. In de fotosessies komen de twee voornaamste onderdelen aan bod: bloemwerken en workshops.

De grootste wens lag er om online in te kunnen schrijven voor workshops. Deze module is dan uiteraard ook ontwikkeld, zodat dit bedrijf ook toekomstbestendig is met deze mooie digitale mogelijkheid.